Saturday, April 30, 2011

ya tuhan~ manusia apakah ini.

assalamualaikum dan salam sejahtera kawan kawan yang saya sayang. fuhh~ mengeluh. dunia dunia. makin hari makin tua. dan makin hari makin timbullah perkara perkara pelik. sejak aku berkecimpung dalam dunia fb nih (ececeh ayat nak skiiimaa) ternyata dah macam macam ragam manusia aku jumpe. nak nak yang hina dan kutuk kutuk agama org. expecialy islam. astaga. manusia apakah ini. kalau org bukan islam yg tak puas hati dengan ni,aku tak kesah,sebab hak masing masing kan. tetapi,bayangkanlah kalau org islam sendiri yang mengutuk dan mengeji agama islam. bukan tu jek,menghina ,mengeji tuhan dan nabi junjungan kita, ya allah..manusia apakah ini?

suka bunga nih. nak nak warna merah. kalau ada yang sudi nak bagi.
mungkin saya akn kata.
"saya sayang awak,terima kasih"



ehem! okeyh dah. back to the point. hmmm. mengeluh lagi. aku bukan ape. sedih jugak lah. ce korg fikir,ape korang rase kalau ada yg hina korang? of coz lah sedih kan. dan ape pulak yg korang rase bile org duk hina agama kita? bertambah lah sedih bila org duk hina tuhan dan nabi kita. astaga..semua tuhan membuka kan pintu hati mereka untuk segera bertaubat! (ye lakan ,tak baik doa  bukan bukan. walaupun dia nih jahat.)

.........................

ok. kejap. aku duk bebel dari tadi,sampai lupe nak tunjuk sape lah org kurang adab sopan dan mental pecah nih. kejap yek kawan kawan. kejap.

..........................

ni info dia. korang rase dia islam? 





ni hah. wall dia. korang tengok ap yg dia post dekat wall dia. macam ape jek kan. buat saket hati yg bace dan tengok,termasuklah aku.

...................................

baiklah. apa yg korang rase dan ap yang korang fikit? okei. aku tak nak amek tahu,sebab aku dah tahu. apa yg korang rase dan ape yang aku fikir adalah same dengan korang. ya allah. aku pun terkejut jugak. memang gila lah terkejut dan tak sangka aku,dulu ade gak. tapi dia beragama lain,tak salah aku name dia,jasminie kot. dan yang nih lain..aku rase rase dia nih,islam sebab kan kan,aku pernah tengok satu gambar dia tengah solat,minggu lepas...tapi sekarang dah tadekk. sebab dia dah private kan pic dia. yg ade pun tinggal deffault pic jek.


.................................

 malas nak cakap panjang panjang. ish! senang citer,meh kite same same "repot sebagai penyibuk ini orang"! (okei in english report spam this person) aku saje jek guna BM sebab ayat BM dia kelakar. hahaha


tengok gambar dekat atas,kalau tak tahu bagaimana nak repot makcik nih sebagai orang penyibuk.
..................................

AS CONCLUSION,


last but not least,
kalau dia nih org islam,aku doakan dia cepat cepat bertaubat sebelum dia ditimpa balasan yang setimpal dengan penghinaan yang dia dah buat.
..............
same same lah kita amek iktibar yer,kawan kawan... ish. saket anak mata aku tengok perbuatan terkutuk serta penghinaan yang melampau lampau dia nih.
grrr!
><"

7 comments:

  1. astagfirullahalazim..
    istighfar banyak2.. first time tengok benda ni.. sebelom ni diorang kecoh2 tapi ain tak pernah tengok betol2.. sekali dah tengok memang istighfar banyak..

    rasa geram sangat2!!! eee! kalau boleh bakar fb dia dah lama kite buat..
    huh!!!

    ReplyDelete
  2. pergh! memang tak beradab btol la makcik kerepot tuh! gram nya!

    ReplyDelete
  3. terbakar hati aku tgk dorg hina Islam..

    ReplyDelete
  4. ye la kan...sape tak bengang. sape tak marah,agama kite dipermainkan kan kan. dah lah,menghina sakan. apa ntah...ish! memang akan dapat balasan lah tu nanti.

    ReplyDelete
  5. Haiyaa.. ini orang kan? byk x b'adab. haihhh. hrap2 die cpt b'taubat..

    ReplyDelete
  6. Pergh..
    tak macam kuang hajor plak kan buat mcm tu?
    Subhanallah..
    haish..
    semoga mereka sedar.. AMin..


    ANyway, meh jenguk entry khas utk kamu:

    http://cikgufiq.blogspot.com/2011/05/bertuahnya-mereka.html

    ReplyDelete
  7. athirah: amin. harap2 dia sempat taubat

    cikgu::yup :) mintak2 lah kan,cepat sedar!

    ReplyDelete

komen yang indah-indah sahaja :)