Friday, July 8, 2011

abang MANIS,kakak HANDSOME :)

assalamualaikum dan salam sejahtera kawan kawan yang super duper ROCK! oh.

abang MANIS,kakak HANDSOME.

kau orang mesti tertanya mengapa? eh siapa? eh ada ke?

dimulakan cerita. alkisah tersebut lah kisah..........

dalam dunia ni,ALLAH dah ciptakan dua jenis jantina. lelaki dan perempuan. yang lelaki dengan sifat dan ciri ciri nya as a "lelaki" yang si perempuan pulak dengan sifat dan ciri ciri as a "perempuan" ada lagi ke?

tapi,kau orang sedar tak banyak benda dah berubah antara lelaki dan perempuan. ini kisah orang atau mereka yang berada dekat di sekeliling aku. yang ada kadang kadang dekat. betul betul depan biji mata aku. mata diciptakan untuk melihat. jadi lihat sahaja lah.

lihat apa? dan untuk apa?

yang si "lelaki" teringin pula nak jadi "perempuan" yang si "perempuan" teringin pula nak jadi "lelaki" ah. dunia dunia. semua benda yang dibuat mengikut nafsu semata mata!

dah ALLAH ciptakan mereka seadanya dan sepatutnya mereka "jadi" tapi? keinginan mereka  yang kadangkala bertentangan dengan "sifat semulajadi" yang telah diciptakan untuknya. 

ah manusia! selagi boleh diubah. semua nya ingin di ubah. dunia. makin tinggi taraf "keteknologiannya" makin banyak lah yang akan "berubah". 

yang lelaki nak jadi perempuan cucuk sana cucuk sini. yang perempuan nak jadi lelaki,buang sana buang sini. ah. bersyukur lah weyh,dengan apa yang ada. tak payah nak ubah ubah . .

yang aku nampak dengan biji mata aku. dua orang manusia tu. seorang jadi "perempuan" seorang lagi jadi "lelaki" ah elok lah tu. yang si "perempuan jadian" operate sana operate sini. aih lawa. kulit bersih mak. lemah lembut mengalahkan aku yang sedia sejak azali perempuan tulen. mekap? tebal kemain. aku pun tak pernah pakai setebal tu.

yang aku geram dan yang aku kesah. ada pulak dia buat tayangan 18sx. eh aku? aku tengok lah. tau lah kau dah jadi perempuan tapi jangan lah tunjuk tunjuk kau punya tu dekat orang. kau ni nak memalukan kaum perempuan agaknya. tersentap aku. ah cerita lama. benda dah lepas. dah lama kot tak ter"serempak" dengan abang manis tu. . ah. dia punya suka nak buat apa. dia yang tanggung bukan aku kan? kesah pulak.

eh. yang seorang tu,dekat dengan dia. si "lelaki jadian". ah. sungguh handsome lagi. tapi FK lagi handsome kut? eh. ramai awek awek yang terpikat dengan ketampanan-mu itu kan kakak handsome ? ah. aku tak tahu tentang dia. yang aku tahu hanya "kewujudannya" ah. kau kalau kau dah tertulis sejak azali lagi. 

lelaki pasangannya dengan perempuan dan begitu sebaliknya.
"budak sekolah macam aku pun boleh fikir kot?"

....

aku cerita ikut apa yang aku lihat. yang aku nampak. buktinya mata yang melihat.
banyak lagi ragam manusia. yang aku suka tolong mak aku dekat kedai bila time cuti. ini lah.
dapat tengok pelbagai jenis kategori manusia.

bye.



jom minum kopi :)
HAHAHA

No comments:

Post a Comment

komen yang indah-indah sahaja :)