Friday, September 30, 2011

membebel vs nasihat .

MEMBEBEL: seperti cakap-cakap tak henti henti . pot pet pot pet. buat itu salah sikit, sepah sikit mula nak bising bising.

contoh ayat: ya allah, kau lijah. apa nak jadi? anak dara pemalas! kemas rumah pun kau tak reti ea? kau nak jadi apa? pot pet pot tengok anak orang lain tu pot pet pot pet tak macam kau.
pot pet pot pet. "sambung sendiri"

NASIHAT: seperti cakap cakap, benda yang baik baik. cakap sopan sopan. nada lembut je, sampai menusuk ke dalam hati. oh terharu-nya bila dengar nasihat.

contoh ayat: lijah, lijah kan dah besar. lijah kenalah rajin sikit. jangan malas sangat. kesian mak, mak penat,
kerja nak kemas rumah lagi. kalau lijah tolong, senang lah sikit mak ni.
bla bla bla bla. kalau rajin rajin nanti boleh kawin dengan anak raja, bla bla bla bla, 

hik hik hik

p/s: ayat ni contoh semata mata. tadek kena mengena dengan sapa sapa. termasuk diri aku sendiri
:P

*******************************************

hihihih. assalamualaikum :) dan salam sejahtera kawan kawan yang super duper awwsome! cukup seminggu tak post entry baru kan? ya. kan nak SPM kan, kenalah "fokus" banyak banyak sikit dekat buku, nasib baik lah blog kesayangan i ni tak merajuk. fuh!

just straight to the point! . aku tak buat entry baru bukan sebab aku sibuk study sangat pun, act, aku tak tahu nak taip apa. hehehe. serius otak aku ni tak bagi idea langsung. and ya . . . tiba-tiba nak cerita pasal "membebel vs nasihat" sebab? sebab tiap-tiap hari kena bebel je kot dekat rumah?



TOP FIVE ORANG KUAT MEMBEBEL DEKAT RUMAH

1. nenek aku
2. nenek aku lagi
3. lagi lagi nenek aku
4. selalunya nenek aku lah
5. pi mai pi mai, nenek aku lagi

act, aku cuma nak cerita, nenek aku suka sangat membebel, sampai kadang kadang  selalu aku rasa macam nak terjun tingkap rumah tu. uish. punyalah tension bila dengar dia membebel. pot pet pot pet memanjang. 

HAHA. sekejap je aku tension lepas tu okei balik. buat buat tak tahu dah lah. buat je muka seposen. tak pun pasang earfon dekat telinga dengar lagu kuat-kuat. membebel lah sorang-sorang. ngeh ngeh.

tapi, sebenarnya, dia membebel sebab nak bagi nasihat kot? entah lah. kau orang tak dengar , aku pun tak tahu nak explain. ngeh ngeh.

*************************

antara mak dengan nenek aku, yang paling suka dan selalu membebel , of coz lah nenek aku. mak aku jarang kot membebel? 

tapi, yang selalu bagi nasihat, aku rasa cikgu-cikgu dekat sekolah kot? berdiri dekat depan perhimpunan lepas tu cakap pasal SPM / PMR dah nak dekat. bla bla bla belajar , bla bbla jangan buang masa bla bla jangan ponteng bla bla jangan bercinta.

ngeh ngeh.

dah lah aku malas nak taip panjang panjang, asyik typo je.
menyampah!

away from keyboard.
bye!


1 comment:

  1. jom join GA girang =>

    http://cayanggirangmuahxmuahx.blogspot.com/2011/09/girang-2nd-giveaway-kpop-r-my-soul.html

    ReplyDelete

komen yang indah-indah sahaja :)