Monday, September 19, 2011

MERDEKA? belum lagi lah!

MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA! ----> "weyh, cover-cover sikit, control sikit. dan ingat banyak-banyak, kita belum merdeka lagi wahai Cik Azlyana Binti Adnan !" kata, hati kepada jiwa.


lega. lapang. terbuka luas. tak sempit dan tak sakit lagi otak. mata. akal, memerah keringat. keringat? alhamdulillah, akhirnya hilang sudah sakit urat-urat saraf otak,setelah hampir dua minggu periksa kan. naik sehari selepas cuti raya terus periksa, dan hari ni hari terakhir.

semua paper buat aku sakit otak. even kertas bahasa melayu pun sama. apa? kauorang fikir bahasa melayu senang? ingat senang nak buat ayat bombastik? nak fikir isi-isi yang tepat padat lagi benar? ish. bahasa inggeris pun sama. ==. sampai aku dah tak tau nak mencarut apa lagi dekat atas paper bila buat karangan bahasa inggeris, HAHA.  eh dan sembilan sembilan subjek yang aku ambil, semua sama sama buat aku senak otak. ==.

dan hari ni, esok , lusa dan hari-hari seterusnya. bukan terus-terus diamkan otak daripada terus berfikir. tapi, isi segenap ruang otak, dengan segala ilmu yang dah diberi. ==. sikit lagi, bukan untuk sesiapa. untuk diri sendiri, untuk masa depan. untuk masa akan datang. penyelamat hidup. 

******************

untuk diri, untuk keluarga tersayang bukti aku sayang dekat kau orang, insyaallah. doa-doakan lah yer. :)

dan sekarang, kena semat dalam dalam dekat dalam otak,
"merdeka belum lagi lah ,azie" bangkit! bangkit, jangan terus-terus jadi orang yang "tidur"
pftt: ayat pengetua :)

No comments:

Post a Comment

komen yang indah-indah sahaja :)