Sunday, December 11, 2011

menangis dalam hujan


kali ini.dan hari ini.hujan turun lagi. turun bukan sekajap ,tapi lama,singgah membasahi bumi. mungkin kerana, kandungan si awan sudah sarat lantas memuntahkan segala isi kandungan-nya ke bumi. lagaknya seperti orang sedang mengamuk. memuntahkan segala isi perut. aku disini, kecut. takut. bukan selalu hujan sebegini. tapi mungkin hari ni, hujan sedikit luar biasa dari hari yang lepas lepas.

satu perkara yang aku fikir bila tiba hujan membasahi bumi.




pertama: kadang  aku gambarkan hujan yang turun ini, ibarat air mata yang jatuh berlinangan. atau mungkin juga aku lambangkan sebagai kesedihan. dan aku juga turut merasakan bagaikan si hujan turut merasai kegelisahan. kesedihan . dan kekecewaan yang ditanggung oleh sang hati.

dan bila perasaan ini kian parah. kadang si hujan turut menemani. berdiri saja di tengah tengah perang yang sedang dilancarkan oleh hujan. luahkan apa sahaja yang berada dalam kotak hati. menjerit sepuas-puasnya tanpa didengari  oleh sesiapa. katalah apa sahaja. asal kau puas! kerana hujan yang turun itu kadang turut memahami apa yang kau rasa :| .



p/s: tapi kalau hujan turun bersama ribut plus kilat. jangan memandai nak pergi . tapi pergilah kalau kau nak mati.

nota jari : Aku menangis lagi . . .Kecewa untuk sekian kalinya.

12 comments:

  1. kenapa dgn ujan??? ujan sonok ape... kdg2 ujan bukan melambangkan kesedihan, :), dun cry2 agi, :)

    ReplyDelete
  2. Jangan bersedih..,
    Kekasih pilihan Allah akan dihadiahi dugaan hebat tanda kasihNYA....:)

    ReplyDelete
  3. sedih pulak baca entry nih ^^

    ReplyDelete
  4. ewahh jiwang nye.. ye la cuaca mpengaruhi mood,, kalo time panas mood tuu nk marah2 org.. time ujan,, sdey2.. time kilat ribut..hrmmm..ntah la yg tuu..hahaha

    ReplyDelete
  5. @AIRA :: ye, itu betul kasih nya tiada tolok bangsingnya, alhamdulillah.

    ReplyDelete
  6. @miss kecoh :: jiwang tetap jiwang. ekekek

    ReplyDelete
  7. aku juga ada kalau saat kau duka tiada sang hujan yg menemani. :)

    ReplyDelete
  8. hadir sob..salam blogger
    sukses selalu yah..:)

    ReplyDelete
  9. eh kenape bersedih2 nie?

    notajari tue lagu fina kan?hehe btw smoga tabah mengharungi setiap dugaan ye :)

    ReplyDelete
  10. aku suka bau hujan. asyik dan mendamaikan.

    ReplyDelete
  11. hujan itu juga nikmat.. salam kenal.. free2 jmput singgah blog sy.. Sakit itu, sakit ini??

    ReplyDelete

komen yang indah-indah sahaja :)