Saturday, April 16, 2011

teman,kawan,sahabat dan rakan.

assalamualaikum dan salam satu malaysia. :) fuhh! chill,lepak and relax lah derr :) . nghehehe. ok. back to the topic! teman,kawan,sahabat,dan rakan. walaupun ejaan,sebutan dan huruf yang digunakan berbeza,tetapi kesemua perkataan ni,mempunyai maksud yang sama. am i right.? kalau salah,sorry lah ek.?


dalam dunia nih,semua ada kawan, tak kira lah berapa ramai yang mereka ada. kawan tetap kawan. tapi dalam ramai ramai kawan yang kita ade,mungkin satu atau dua kawan kite tuh,sahabat sejati kita,mean,best friends kite. sebagai contoh,semua rahsia,cerita kite kongsi sama sama dengan kawan baik aka best friends kita. betul kan.? mustahil lah kalau, dalam dunia,ade yang tadek kawan baik. ngeghehe. nampok benor menipunye. kan? :D. aku pun ade kawan baik gak..ramai...aku sayang dorang.. tapi tak lah sampai semua bende aku citer at dorang.

ok. kalau kawan baik tuh,semua bende kena story mori eh.? ok. tak salah kan,kalau kita nak share something yang secret dengan kawan baik kita kan.? tapi,sebelum kiter btaw bende yang rahsia sangat tuh dekat dia,pernah tak kome kome semua fikir.? dorang tuh,sebenarnye,boleh ke simpan rahsia kite.? and and dorang tuh boleh dipercayai ke.?

nak diceritakan,readers,followers and viewers,tak semua kawan baik kita tuh baik sebenarnye. (im sorry,if ade yang tak kene or teras or whatever) aku bukan nak kutuk sesapa. aku just nak bagi pendapat jek kan, seperti yang kite semua tahu kan,manusia nih,rambut jek semua sama hitam. tapi,hati lain lain kan.? begitu jugak lah yang aku maksudkan sekarang,

seterusnya. (dah macam buat karangan,kalau lah cikgu bm aku bace,tentu sekali beliau bangga. HAHA whatever) dalam berkawan nih kan...aku nak nasihatkan. jangan lar percaya sangat dekat dorang even kita memang betul betul rapat dah tahap adik beradik dengan dia,. bukan aper,sekarang memang baik. nanti bila tibe masa jek korang tergaduh.? tak ke naya kalau semua rahsia kome dia kecohkan.? nasib lah kalau korang dapat kawan yang jenis tak kesah and pandai tutup mulut,tapi kalau sebaliknya.? tak ke............. korang jugak yang malu kan.?

dan satu lagi,ceq nak pesan kat hangpa. dalam berkawan tuh,tak yah lah baik sangat. baik biase biase ok lah kan,kalau terlalu baik.? macam yang terjadi sekarang dekat dalam kelas aku. kesian aku tengok membe aku sorang tuh,tiap tiap hari kene tocer. tuh salah dia lah. sape suruh buat bende bukan bukan. kang kalau aku bela lebih lebih kang,mula cakap aku ade affair dengan dia. eh korang ><" . entah salah sape lah kan. aku tak nak tahu. yang aku nak cerita sekarang,janganlah sesekali buat jahat dekat kawan sendiri derr. tak baik. even tak suke pun jangan lah sampai jaja citer bukan bukan. kita semua tahu kan,fitnah tuh lebih besar dosa dari membunuh. jadi,konklusinya...lebih baik membunuh dari memfitnah.



tuh jek yang aku nak share dengan korang. credit tuh my best friends,ain nurhamizah coz dia punya idea,act,dia suruh aku citer pasal kes membe membe tengah gaduh sekarang,tapi malas lah . nghehe. tapi,ade jugak aku selitkan dekat sini. ingat,berkawan boleh..tapi jangan terlampau percaya dengan kawan kite tuh,even kite baik dengan dia sangat sangat. kite tak tahu kan,ape yang akan jadi..so,sediakan payung sebelum hujan :) 

.
....

No comments:

Post a Comment

komen yang indah-indah sahaja :)