Tuesday, August 23, 2011

kesibukan melanda diri,diri semakin sibuk. jadi, ,sibukkan diri.

assalamualaikum dan salam sejahtera kawan-kawan yang super-duper ROCK :) kau orang semua sihat? aku: biasa-biasa sahaja. beginilah. semakin hari,semakin tak keruan. oh. begini hidup. semakin hari semakin sukar. perit bunyinya. landa sahajalah. tempuhi "dugaan" yang tak seberapa. manusia. dituntut untuk sabar. jadi sabarlah.

sibuk. bukan aku malas. sejak dua , tiga , empat hari ni, sibuk. sibuk betul. nak menaip pun sampai tak sempat. bukan aku sengaja. biasalah,dua tiga hari lagi dah nak sambut raya. eh bukan itu masalahnya. masalahnya,aku pun  tak tahu,pejam celik-pejam celik tiba-tiba dah malam. 

eh biasalah. aku belajar. belajar nak jadi pandai. belajar untuk teruskan hidup. belajar untuk jadi manusia. manusia yang bagaimana? semestinya,manusia yang berguna. . perit lagi bunyinya.

OH YE. aku teringat. terima kasih lah sebab ada yang sudi pilih blog aku, . (segmen abang beng)  teruja jugak sebenarnya. aku pun tak terbuat entry pasal tu,blog-blog semua aku dah pilih, macam yang aku kata. masa nak menaip pun tadek. curi-curi masa . curi masa yang ada. mencuri masa tak berdosa kan.?

sikit lagi pukul dua belas. lebih kurang empat puluh lima minit lagi. begini, setiap hari. lepas satu kerja,satu kerja lagi. aku bukan buang masa. tapi,sedang mencari ruang untuk "bernafas" seketika. manusia memerlukan ruang untuk hidup. bukan setiap masa berfikir. bukan setiap masa bekerja. bekerja bermakna belajar. --------" tekanan pula jadinya. oh.

.....................................................

raya pun mungkin tak macam raya. naik cuti raya terus percubaan SPM. oh. ini dia. ini baru cabaran namanya. korbankan masa dan tenaga,untuk beberapa bulan sahaja. untuk hidup. untuk masa hadapan. kata nak berjaya? untuk berjaya,perlu bekorban. untuk berjaya,perlu berusaha, :D.  

.........................................................

#assalamualaikum.


oh ye. memang saya sedang bahagia sekarang.
:D
----------"
tunggu lah dua tiga bulan lagi.


1 comment:

komen yang indah-indah sahaja :)