Wednesday, August 24, 2011

HATI: cerita hidup :')

assalamualaikum dan salam sejahtera kawan-kawan yang super-duper ROCK :) kau orang sihat? sikit lagi,tiba hari raya. sembang-sembang esok dah raya. esok bermakna dua tiga ,empat,lima hari lagi lah nak raya. soalan wajib aku nak tanya, kau orang sihat? aku: okei okei je. macam biasa. semakin parah. bukan perit.

p/s : hari ni hari rabu,"wordless wednesday?" minggu depan lah yek. bukan wajib pung. tak buat pun,tak dapat dosa kan? :D

..................................................................................



cerita hidup. cerita setiap manusia yang ada dekat atas muka bumi ini,semua tak sama. semua berbeza. mungkin kau juga terluka. tapi,terluka dengan cerita yang berbeza. mungkin kau juga bahagia. tapi bahagia yang dirasa itu tak sama. berbeza juga.

apa lagi. semua tak sama. masing-masing punya cerita masing-masing yang pasti, semua tak sama.

di satu sudut, dalam satu ruang dalam hati,tersimpan satu cerita yang hanya kita sendiri fahami dan ketahui. betul lah orang kata, tak semua yang tersimpan dalam hati tu,kita boleh cerita dekat semua orang. even orang tu sahabat baik kita sendiri. dan even orang tu, orang kita paling percaya, mesti ada satu benda yang kita tak cerita dekat dia.

betul lah. tak semua cerita boleh dikongsi. boleh dicerita. adakalanya,rahsia hati tetap menjadi rahsia. rahsia yang kekal . mungkin.

untung. 

untung nasib seseorang juga berbeza. untung bermakna bahagia. tak semua orang dalam dunia  nibahagia. tapi yang pasti semua orang dalam dunia ni,akan merasai nikmat kebahagian,itu nanti. pasti ------------"

.................................................................

keyboard off. aku sendiri tak tahu kenapa dan mengapa. jangan ditanya-tanya mengapa. kerana aku sendiri tak pasti apa jawapan-nya. tapi,apa yang pasti. lebih baik jadi diri sendiri. tuhan dah jadikan setiap makhluk tu sebaik-baiknya. bersykurlah dengan setiap apa yang dikurniakan. 

satu lagi, aku suka nak cakap. setiap perasaan yang dirasa itu datang dari DIA. salah satu nikmat yang dikurniakan untuk kita.  semua manusia ada perasaan, tapi kadangkala , kita tak sedar akan perasaan tu.

p/s: perasaan tu maksudnya perasaan yang. . ala yang gitu-gitu tu. yang semua manusia normal rasa tu.
kalau tak rasa,bukan manusia normal lah tu.

HAHAHAH.
.

.



.
sorry,kalau tak faham apa yang aku taip, kan aku dah kata,aku menaip ikut cara aku. apa yang aku rasa,apa yang aku fikir.

#SelamatMalamSayang

No comments:

Post a Comment

komen yang indah-indah sahaja :)