Thursday, August 25, 2011

akhirnya,kekasihku pergi dengan "dia" yang lebih HOT.

aku hanya ingin kogsikan satu kisah hidup-ku yang sangat menyayat hati. kau orang nak percaya ke tak,terpulang. --------" kisah ni baru je berlaku pada aku. sedih,bagai disiat-siat hati ku ini. . bagaimana agaknya perasaan kau orang bila kekasih hati kau orang pergi tinggalkan kau orang , dan akhirnya memilih untuk bersama yang lain? pasti,sedih bukan? ------" dan itulah yang terjadi pada aku. sungguh aku sedih .

tatkala sedang menaip setiap patah perkataan untuk entry ni, dan ketika ini lah air mata ku jatuh berlinangan sambil itu aku kesat air mataku dengan hujung lengan baju tidurku. ---" sedih bukan? perit sungguh. parah.

begini ceritanya.

adatlah semua manusia dalam dunia dikurniakan perasaan dan berkeinginan untuk berkasih sayang. begitu juga aku, sebagai seorang perempuan normal, aku juga mahu disayangi. dikasihi. lagi dicintai. . dan aku juga dikurniakan perasaan sebegitu. syukur alhamdulillah.

hidup kami bahagia. yeah. macam pasangan kekasih yang lain. keluar dating sesama. pergi makan sesama. pergi tengok wayang sesama. semua sesama. senang cerita bahagia sungguhlah. . HAHA.  tiap-tiap hari rasa bahagia. tak pernah sekali pun kami bergaduh. dia baik sangat-sangat. dia tak sama dengan lelaki lain. sebab? mana ada manusia yang sama dalam dunia ni.,bukan? --"



pernah satu hari,dia berjanji takkan tinggalkan aku. oh sungguh teruja lagi bahagia. kerana itulah impian aku,untuk kekal bersamanya.

tapi,ku sangka-kan panas hingga ke petang,rupa-rupanya hujan ditengah malam. tak di sangka-sangka satu hari dia datang padaku,dan minta untuk putuskan hubungan kami. . lantas aku bertanya, mengapa. sedangkan dulu,dia dah berjanji untuk sehidup semati denganku.

tapi,akhirnya begini? mengapa?

aku: kenapa tiba-tiba you nak minta putus dengan i? you dah lupa janji-janji you pada i?
apa salah i? atau u dah ada yang lain?

dia: maafkan i, i tahu i dah mungkiri janji-janji i pada you,tapi ni semua bukan kehendak i.
sayang, kita hanya mampu merancang, tapi yang menentukan bukan kita, tapi tuhan yang ESA.
you kena faham. --" i sikit pun tadek niat nak tinggalkan you, tapi, jodoh pertemuan bukan kehendak i.
ye, memang i ada yang lain. mungkin dah tertulis dia jodoh i.
maafkan i.

aku: jadi, you ingat dengan maaf you, dengan kata-kata you, boleh buat i lupa you macam tu aja? 
senang you cakap kan?
sampai hati you buat i macam ni. dulu, you janji macam-macam dengan i, tapi sekarang?
okei. kalau ini yang you mahu, fine. pergi lah. pergi. jangan ganggu hidup i lagi. i terima keputusan you,,
i tadek hak untuk halang keputusan you, mungkin pilihan you lebih baik dari i.
terima kasih ,kerana you sudi jadi teman i selama ni.
terima kasih sebab you, banyak bagi kebahagiaan pada i. dan terima kasih sebab buat i terluka,
sekarang.
terima kasih.

dia: shhh. maafkan i. maafkan i --" 

aku: dah lah. pergi lah. i tak boleh nak kata, i benci you, sebab i sayang sangat dekat you. 
lebih baik you pergi sekarang.
selamat tinggal.



aku terus berlalu. biarkan dia disitu , selepas ku ucapkan selamat tinggal pada si dia. oh. sengguh dunia bagaikan gelap seketika. nak buat macam mana. dah itu takdirnya. redha. terima sahaja lah. mudah bukan? --" tak semudah yang aku rasa tatkala itu,dan sehingga sekarang.

selang dua tiga bulan selepas itu, dia langsung tak hubungi aku. mungkin kerana aku sengaja jauhkan diri darinya. . dan ,satu hari, aku terbaca dekat paper, dia dah bertunang dengan seseorang. oh. . pedih rasa hati,bagaikan disiat-siat. --"

aku lupa nak cakap. kekasih aku ni, kau orang semua kenal dia. mungkin satu malaysia kenal dia. kau orang nak tengok gambar dia ? kejap. aku bagi. 

..........................................
.
.
.
.
.
.
.



tengok. bahagia kan mereka.? kesian aku. sampai hati dia buat aku macam ni. dua tiga minggu lagi, dia orang akan berkahwin. --" dia langsung tak jemput aku. okei fine. aku tak kesah. yang aku mampu, hanya doakan kebahagiaan dia orang. . ------------"


...................................................................................

sedih kan kisah hidup aku? ---" macam mana dengan kau orang, pernah kecewa macam aku?
HAHAHA.

dah lah, bulan puasa tak baik menipu, kang ade pulak yang percaya. tak pasal-pasal Ashraf Muslim tak jadi kawin kang.

p/s: cerita diatas. adala kisah benar. sapa percaya,bagus lah. dan dia lah manusia palik bongok dekat dunia ni,kalau percaya.
HAHAHAHAHAHAHHAA.

XD.

#bye

.

4 comments:

  1. bukan ang saja yg sedih..
    aku pon penah ada skandal ngn dia..
    hahaha
    npaknya nasib kita serupa..sob3

    ReplyDelete
  2. haha seronok bace entry nih !

    ReplyDelete
  3. wahh3 kemain lagi eh..hehe
    ala ramai je yg sedih DIA nih dah curang dgn gurl laen..hehe

    ReplyDelete
  4. gambar sape tu?:P

    bukan main bercerite.hee

    ReplyDelete

komen yang indah-indah sahaja :)