Thursday, December 2, 2010

|| 10 sifat TERLALU perlu dielak||

hey..saya datang lagi..upps tadi kate nak mengundur diri..? tidak sama sekali..ternyata berada dialam fantasi lebih bahagia dari dialam realiti..(upps mengarut lagi) okeyh! aku nak crius nih..aku ade terbaca satu artikal dekat majalah nih..majalah ape..? ohh! rahsia...kejap kejap bia aku cakap dulu boleh..
seperti yang dinyatakan diatas(tajuk)
10 sifat terlalu perlu dielak
^^
apa dia..?
tentang apa.?
okeyh..
ada kalanya kita tidak menyedari sesetengah sifat kita yang
TERLALU
itu boleh membuatkan orang lain terutamanya lelaki di sekeliling
berasa rimas dan mungkin juga menyampah .
jadi kom bace dan cek apakah sifat TERLALU yang perlu kita elakkan..
(ni macam ade kene mengena dengan aku yang tak reti duk diam ni)
=.="
  • TERLALU MANJA= sifat wanita sering dikaitkan sebagai suatu daya tarikan tersendiri . namun jangan kemanjaan tersebut berlebihan . wanita yang terlalu manja seperti anak anak kecil yang mengada mengada. paling teruk kerenah wanita yang terlalu manja kelihatan buruk didepan umu..pasti akan memalukan teman lelaki kita kan..? (bukan aku)
  • TERLALU TERTUTUP= demikian pula dengan sikap terlalu tertutup ,hal ini akan menghambat komunikasi . padahal komunikasi sangat penting bagi menjaga keharminian setiap hubungan . baik lelaki mahupun wanita ingin mengetahui pangalaman ,perasaan dan keinginan pasangannye..
  • TERLALU TERBUKA= orang yang bersifat terlalu terbuka umumnya menyenangkan dan mesra . namun sikap yang terlalu terbuka juga kadangkala boleh betukar menjadi tidak menyenangkan! (sah..aku menag mcm nih) ^^
  • TERLALU CEREWET= ada sebahagian wanita yang kurang menyedari ,betapa buruknya wanita yang terlalu cerewet. namun cerewet terhadap kekasih amat menyesakkan ,walaupun dengan alasan,*aku sayang padamu*
  • TERLALU SENSITIF= wanita yang terlalu sensitif akan membuatkan kekasihnya merasa tidak bebas untuk mengunggkapkan perasaannya,kerana takut melukai hatinya..(ini memang aku =.=")
  • TERLALU MENGONGKONG= jika wanita terlalu mengongkong,mungkin untuk sementara pasangannya dapat bertahan atau memahaminya,namun tidak untuk jangka panjang. dia akhirnya akan bosan dan memberontak sehingga boleh menjejaskan hubungan.
  • TERLALU MEMPERLEKEH= lelaki tidak menyukai wanita yang tidak menghargainya..apalagi meperlekehkannya..wanita lebih perlu bersikap bijak untuk tidak mebuat lelaki merasa direndahkan baik oleh ikap mahupun ucapan yang dihamburkan..ohh! ini salah..lelaki yang tak menghargai perasaan kaum perempuan ade lah =.=' ish!
  • TERLALU MEMILIKI= tidak ade sorang pun yang betul betul ingin dimiliki oleh orang lain..temtu sje dia mungkin kekasih kita tapi dia bukan milik peribadi..(err tak faham) ..jadi biarkan dia juga dimiliki oleh dirinya sendiri..oleh teman temannye..oleh keluarga dan oleh orang lain.. :)
  • TERLALU MENYANJUNG= kebiasaan memuji dan saling menghargai memang pelu..selain merapatkan hubungan ,ia juga penting untuk meningkatkan rasa percaya ..tetapi kalau terlalu menyanjung dan memuji mungkin dia akan berpendapat yang kita sebnarnya tak ikhlas atau ade muslihat lain ^^
  • TERLALU MENUNTUT= jangan terlalu menuntut atau lebih tepat memakse koit..nanti akan membuatkan si dia jadi bosan pulak.. ^^
okeyh..habes sudah..anda faham kah..?
=.='
saya
ntahlah..
tak koit
hahaha
-jangan ade yang terasa sudah-
~daa~

2 comments:

  1. kalau terlalu kuat kentut camner plak??

    hahaha..:))

    ReplyDelete
  2. haha..kalau terkuat kentut..? haha ^^ ntahlah..tu kes berat tuh..tinggal je lah ^^ haha

    ReplyDelete

komen yang indah-indah sahaja :)