Friday, April 22, 2011

bermula dari HATI (!)

assalamualaikum dan salam sejahtera kawan kawan yang baik hati :) semoga sentiasa diredhai dan dirahmati :D. syukur alhamdulillah dapat kita bertemu sekali dalam...errr. (just forget it)


HATI.

bila cita pasal hati..semua orang tahu apa itu hati. kau ada hati. aku ada hati. mereka juga ada hati. segalanya bermula dari hati. kalau tak kerana hati..segalanya takkan jadi. itu tak jadi. ini juga tak jadi. pendek kata,segalanya bermula dari hati. hati ,hati dan hati. 

mengapa lah secara tetiba aku ingin cerita pasal hati..yer. kerana ia datang dari allah yang maha esa. (heheh) . sekarang aku nak bagi sebab kenapa aku kata segalanya datang dari hati...

*CINTA! kerana,cinta itu datang dari hati. perasaan. kalau tadek hati. maka tadeklah perasaan. bermakna orang yang tadek perasaan tuh,tak mempunyai hati. pity u!

*SAYANG! perasaan kasih sayang itu datang dari hati yang suci murni :) kerana hati...kita ada rasa sayang. kerana jiwa....ada kasih dan sayang...kerana frust..jiwaku melayang. (tetttt)

*SUKA!~ kalau kita suka dekat someone tuh..semua datang dari hati :) yer..mungkin ia datang dari akal fikiran kita ,tapi..kalau tadek hati..mana mungkin ada rasa suka. ye tak?

*BENCI! kalau kita benci dekat someone tuh.. kita dah set dekat otak kita. yang kita memang dah alergic gila tahap bapak cipan...dan,segalanya bermula dari hati jugak. sebab kita cakap dalam hati kita..yang kita benci dia... yer,mungkin kita yang set dekat otak kita benci dia..tapi..perasaan tuh bermula dari hati jugak kenn.

*RINDU! yerr...rindu..rindu serindu rindu rindunya!~~ HAHA. ok.. aku benci bila nak citer pasal rindu nih..tapi. kalau dah rindu..semua tuh datang dari hati jugak kenn. kita rindu dekat someone tuh..semua ada dekat dalam hati kita jugak kan. jadi..rindu pun datang dari hati.

:)



so,? terbuktilah sekarang kan..semua nya bermula dari hati..cinta,sayang,suka,benci,rindu..ape lagi? semuanya datang dari hati..baik buruk hati kita dan apa lah kan...kalau tadek hati maka segalanya tak jadi. HAHAH. OK. aku rasa sampai sini sahaja aku mampu type. nghehe. kalau ada salah dan silap perbetulkan yer. almaklumlah..saya budak baru belajar :) dan bukan tahu sangat pun pasal semua nih..tapi ini semua 100 peratus hasil dari otak aku....spontaniussss ok :D .

sehingga ketemu lagi,semua.
sala,salam satu malaysia.
:)
.
..........
.........................

Let me hold your heart, I promise I'll hold it tight and never let it fall...
:(

3 comments:

  1. pandai kau buat...
    stylahh..aku pun tak ley wat
    enrty gini..
    kene tgk kamus dewan gak haha
    =)

    ReplyDelete
  2. maceh :D HAHAHA. fikir logik. entah betul ke tak. heheh thank ya'

    ReplyDelete
  3. so moral of the sroty.. kena jaga hati tu baik-baik.. jgn abaikannyer.. http://www.churpchurp.com/burnkelana/share/thegreatrace

    ReplyDelete

komen yang indah-indah sahaja :)