Thursday, May 5, 2011

sampah itu sampah KAU

sampah semua orang tahu apa itu sampah. koyak kertas . renyuk renyukkan lepas tu buang dekat bawah meja dalam kelas. apabila telah dibuang bermakna itu adalah "sampah" dah jatuh,malas nak kutip. dah buang sampah. buang merata rata. lepas tu sapa nak kutip.?

berfikir.


kadangkala aku pelik dengan sikap manusia yang kadang kadang tu seperti tidak sekolah dan tiada otak bila melakukan sesuatu..aku bukan manusia hipokrit. aku mengaku. aku juga "pembuang sampah" tetapi tidaklah sebodoh mereka yang meninggalkan sampah di depan depan mata mereka.?


manusia. semua fikir senang.


mungkin kerana mereka fikir. akan ada orang yang "baik hati" akan kutip sampah mereka. dan orang yang kononnya "baik hati" itu,adalah aku. huh.? kau,kau fikir aku "baik hati" sangat nak kutip semua sampah sampah yang kau buat tu.?. mungkin jugak kau fikir,orang orang yang bekerja disekolah itu akan kutip. tak pernah ke kau fikir wahai manusia kolot.? mungkin sahaja mereka semua itu mak bapak kau.? pakcik makcik kau.? kau berbangga kerana dapat buang segala sampah merata rata. kau bangga bila ada orang tolong membersihkan segala sampah sampah kau.


kau memang tak ada otak. kau buta. kesian.


kau punya sampah.


kau bukan manusia sebab kau tak punya otak. kau sendiri tinggalkan sampah tersebut dan kau sendiri nampak sampah tu depan mata kau. atau senang kata. kau memang dah buta mata. aku mengasihani kau wahai insan insan yang tak punya otak dan mata. 


kau buat,orang lain tanggung.




p/s buang sampah buang dalam tong sampah. kalau yer pun kau malas,janganlah buang depan depan orang.
kau fikir orang orang disekeliling kau itu buta.?
.
.
.
maaf jika penggunaan ayat yang terlalu kasar.

No comments:

Post a Comment

komen yang indah-indah sahaja :)