Monday, May 14, 2012

mendung sekeping hati.

♥ do follow me on twitter @azlyana_adnan ♥

  

 Aku masih begini,disini,dan seperti dahulu.Awan berarak seperti selalu.Burung semakin galak berkicauan.Dalam kesedihan yang kualami,masih sempat kuukir sebuah senyum walau itu,hanya senyum-senyum biasa dan palsu semata.Masa berlalu pantas.Aku lelah,aku penat untuk mengejar masa yang berlari pantas.Dan akhirnya aku ketinggalan dibelakang.Sedangkan mereka sudah maju sejuta langkah dihadapan.Aku berhenti.Aku tewas.Tewas dengan ujian.Aku kecewa.

  Hati ini masih mendung.Luka.Kecewa.Senyum-senyum bahagia dari mereka seakan-akan memerli sinis kepadaku.Tawa riang mereka seakan-akan bisa merobek sekeping hati,perit,berkecai.Oh tuhan, aku mohon diberikan sejuta kekuatan,untuk ku menanggung berat beban ini. 


"Tuhan  dengan rasa rendah diri,hamba yang hina kadang berdosa ini menadah tangan,
sujud kepada-Mu.Ku mohon, kau berikanlah sedikit kesenangan dalam rumitnya perjalanan yang ku tempuhi ini." - amin. ya rabb.

9 comments:

  1. AMIN. terima kasih teman :)

    ReplyDelete
  2. Amin.Moga urusan kamu menjadi lebih mudah hendaknya. :)

    ReplyDelete
  3. ukirkn senyum ...hati mu akn ketawa :)

    ReplyDelete
  4. insyaAllah bykkan doa yew..nice entri.

    entri yg dtg dr hati..sangat lembut dan bermakna

    ReplyDelete
  5. insyaAllah semoga dipermudahkan...

    ReplyDelete
  6. Sabar. Jgn cepat putus asa kay Moy?
    Hihik, Anway, follow awak. suke entry2 awk. hope kite dapat keep in touch selalu kay? happy blogging Moy;D

    p/s: sudi2 la singgah teratak buruk kite...

    ReplyDelete

komen yang indah-indah sahaja :)